Nazwa usługi: Odbiór "stałych" dowodów rejestracyjnych
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Starostwo Powiatowe w Trzebnicy

ks. Dziekana Wawrzyńca Bochenka 6/

55-100 Trzebnica

tel.: 71 3879501

faks: 71 3120111

   
Wymagane dokumenty:
  • pozwolenie czasowe lub dotychczasowy dowód rejestracyjny (w przypadkach, w których zamówienie nowego dokumentu nie wymagało wydania pozwolenia czasowego)
  • karta pohjazdu, jeżeli była wydana
  • dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie
  • pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta) - nie dotyczy to przypadków, w których pełnomocnictwo zostało już załączone do akt sprawy przy składaniu wniosku
  • Dokument tożsamości
   
Sposób załatwienia sprawy: Odbiór dokumentów odbywa się bez dodatkowych opłat i wniosków po przedstawieniu wymaganych dokumentów
   
Opłaty:

Za wydanie dokumentów opłat nie pobiera się, z wyjątkiem sytuacji, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, do którego należy dołączyć opłatę skarbową w wysokości 17 zł płatną u inkasenta (Agencja Banku Spółdzielczego przy Wydziale Komunikacji) lub przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Trzebnicy - Bank Spółdzielczy nr konta 73 9591 0004 2001 0000 4431 0107 (pełnomocnictwa dołączone do akt przy składaniu wniosku o rejestrację, nie są wymagane ponownie i nie podlegają już powtórnej opłacie przy wydawaniu "stałego" dowodu rejestracyjnego).

   
Czas załatwienia sprawy: Wydanie dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu w przypadkach, w których jest wymagana, następuje niezwłocznie po przedstawieniu wymaganych dokumentów w drodze decyzji administracyjnej, w terminie wyznaczonym przy składaniu wniosku. Dokładną informację na temat tego, czy zamówione dokumenty są już gotowe do odbioru w tut. Urzędzie, można sprawdzić tutaj, podając numer rejestracyjny i ostatnie pięć znaków z numeru VIN (nadwozia/podwozia) lub ramy pojazdu (rubryki A i E w dokumentach rejestracyjnych wydawanych po 10.09.2004 r.).
   
Tryb odwoławczy: Od decyzji odmawiającej rejestracji pojazdu przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Wydziału Komunikacji.
Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.
   
Podstawa prawna:
   
Inne informacje:
   
Miejsce składania dokumentów:
   
Terminy przyjęć interesantów:
   
Formularz elektroniczny:
   
Formularze tradycyjne:
   
Dokumenty dodatkowe: Wzory_dowodow_rejestracyjnych.pdf
Wzor_pozwolenia_czasowego.pdf
Wzor_KP.pdf
Pelnomocnictwo_rejestracja.doc
Druk_oplaty_skarbowej_17_zl.xlsx
   
Usługi powiązane: