Nazwa usługi: Wyłączenie (trwałe) gruntów z produkcji rolnej.
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Starostwo Powiatowe w Trzebnicy

ks. Dziekana Wawrzyńca Bochenka 6/

55-100 Trzebnica

tel.: 71 3879501

faks: 71 3120111

   
Wymagane dokumenty:
       
    Sposób załatwienia sprawy: Wymagane wnioski:
    1. Ostateczna decyzja o warunkach zabudowy lub wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (kopia),
    2. informacja dot. zgody na zmianę przeznaczenia gruntu na cele nierolnicze i nieleśne – zaświadczenie wydane przez właściwy Urząd Gminy (oryginał),
    3. projekt zagospodarowania działki z bilansem terenu (z uwzględnieniem użytkowania gruntu i klas bonitacyjnych),
    4. mapa ewidencyjna,
    5. wypis z rejestru gruntów,
    6. dokument potwierdzający posiadane prawo do dysponowania nieruchomością (np. akt notarialny, wypis z księgi wieczystej lub oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane),
    7. dokument umożliwiający ustalenie wartości rynkowej gruntu podlegającego wyłączeniu (np. operat szacunkowy, akt notarialny) – nie dotyczy wyłączenia gruntów na cele budownictwa mieszkaniowego – do 0,05ha w przypadku budynku jednorodzinnego oraz 0,02ha na każdy lokal mieszkalny w przypadku budynku wielorodzinnego,
    8. Dokument stwierdzający, że wnioskodawca jest upoważniony do występowania w obrocie prawnym jeżeli nie jest osobą fizyczną (oryginał).

    Przedłożenie przez wnioskodawcę dokumentów nr 1-2, 4-8 nie jest obligatoryjne.
       
    Opłaty:

    1. Za wydanie decyzji – brak.
    2. Z tytułu wyłączenia gruntów z produkcji ustalana jest należność jednorazowa i opłaty roczne - zgodnie z art. 12 ustawy z dnia 3 lutego 1995r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych.

    Wpłata na konto Urzędu Miejskiego w Trzebnicy
    nr rachunku: 73 9591 0004 2001 0000 4431 0107
    Bank Spółdzielczy w Trzebnicy (kasa Urzędu I piętro, pok. nr 60).

    Jednostka odpowiedzialna: Starostwo Powiatowe w Trzebnicy, ul. Ks. Dz. W. Bochenka 6, 55-100 Trzebnica.

    Opłaty za odwołanie: brak

       
    Czas załatwienia sprawy: Do 30 dni, w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.
    O każdym przypadku nie załatwienia sprawy w terminie organ informuje stronę podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
       
    Tryb odwoławczy: Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu, Pl. Powstańców Warszawy 1, za pośrednictwem Starosty Trzebnickiego. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
       
    Podstawa prawna: Ustawa
    Ustawa z dnia 3 lutego 1995r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 12 poz. 1266)
    Ustawa
    Ustawa z dnia 24 lipca 1998r. o zmianie ustaw określających kompetencje organów administracji publicznej (Dz. U. z 1998 r. Nr 106 poz. 668)
       
    Inne informacje: Informacje o stanie załatwionej sprawy można uzyskać u osoby odpowiedzialnej za jej załatwienie bezpośrednio na stanowisku pracy.
       
    Miejsce składania dokumentów: Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, 55-100 Trzebnica, ul. Leśna 1, Poziom II, telefon: 71 387 95 46.
       
    Terminy przyjęć interesantów: Godziny przyjmowania: pn, wt, cz, pt: 7.30-15.30, śr: 7.30-17.00.:
       
    Formularz elektroniczny:
       
    Formularze tradycyjne: wniosek_o_wylaczenie_gruntow.doc
       
    Dokumenty dodatkowe:
       
    Usługi powiązane: